خرید سرسیلندر استوک تیبا و انواع سرسیلندر پراید و سرسیلندر نیسان از این مجموعه به آسانی فراهم شده است. سرسیلندر با توجه به نقش و جایگاهی که در موتور دارد بایستی از خواص مکانیکی مطلوبی برخوردار باشد. سرسیلندرهای تولیدی این مجموعه از با کیفیت ترین مواد اولیه و دقیق ترین دستگاه های ساخت و کنترل ساخته و مورد بازرسی قرار می گیرند.
در صورت تمایل به خرید این قطعه و محصولات دیگر این مجموعه و آگاهی از قیمت ها و شرایط فروش می توانید با مدیریت فروش در تماس باشید.
آشنایی با جنس مواد خام سرسیلندر استوک تیبا
سرسیلندر یکی از قطعات مهم در ساختار موتور تیبا است که از طریق ریخته گری چدن
یا آلومینیوم ساخته می شود.
جنس مواد خام سرسیلندر استوک تیبا بایستی دو مشخصه مهم داشته باشد:
- در برابر تغییرات و تنش ها و نیروهای حاصل از احتراق مقاومت داشته باشد تا از نشت گازها جلوگیری کند.
- در دمای بالا دارای چقرمگی باشد تا از ترک در محل بین سوپاپ ورودی و خروجی جلوگیری کند.
یکی از مواد مورد استفاده برای ساخت سرسیلندر آلیاژهای آلومینیوم، مس و سیلیسیوم هستند.
برخی خواص مطلوب این آلیاژ که آن را به جایگزین مناسبی برای ساخت سرسیلندر تبدیل کرده عبارتند از:
- نقطه ذوب پایین نسبت به فلزات دیگر
- سیالیت مطلوب
- قابلیت عملیات حرارتی مطلوب
- قابلیت ماشینکاری
- وزن سبک
- انتقال سریع حرارت
فرایندهای تولید سرسیلندر استوک تیبا
یکی از روش های متداول در تولید سرسیلندر استوک تیبا فرایندهای مختلف ریخته گری است. تفاوت روش های مختلف ریخته گری عبارتند از:
- نوع نیروی به کار رفته برای پر کردن قالب ها
- کانال های راهگاهی قالب ها
- جنس قالب ها
یکی از این روش ها استفاده از نیروی وزن برای پر کردن قالب هاست که به آن ریخته گری ثقلی می گویند.
در این روش ماده مذاب با نیروی وزن خود در قالب های ماسه ای، پوسته ای یا دائمی ریخته می شود.
روش دیگر، ریخته گری تحت فشار کم است که مذاب را با فشار در قالب تزریق می کنند.
در فرایند ریخته گری، سیستم های راهگاهی در کیفیت ساخت قطعه بسیار مهم هستند.
سرسیلندر استوک تیبا و بازرسی آن
سرسیلندر با توجه به ماهیت و عملکردی که در موتور دارد به طور مداوم تحت تنش های مکانیکی و حرارتی قرار دارد.
بنابراین وجود هرگونه ایراد در این قطعه و قطعات جانبی آن می تواند باعث اختلال در عملکرد سرسیلندر شود.
در هنگام تعمیر مجموعه سرسیلندر استوک تیبا به اصول و نکات زیر توجه داشته باشید:
- سرسیلندر را از لحاظ وجود آسیب، ترک و نشتی روغن و آب کنترل نمایید.
- میزان تابیدگی مجاز سرسیلندر تیبا ۰٫۱۵ میلی متر می باشد که باید کنترل شود.
- در صورت تابیدگی سرسیلندر تا ۰٫۲ میلی متر مجاز به سنگ زنی آن هستید.
- ارتفاع سرسیلندر بایستی در حدود مجاز ۷۹٫۲ الی ۷۹٫۴ میلی متر باشد و در صورت مغایرت باید تعویض گردد.
- محل های تماس سیلندر و منیفولدهای دود و هوا را از نظر وجود هرگونه آسیب کنترل کنید.
- میزان خلاصی محوری میل سوپاپ و لقی ساق سوپاپ ها و گاید سوپاپ ها را کنترل کنید.
- میزان لقی مجاز سوپاپ هوا و گاید سوپاپ ۰٫۰۱۳ الی ۰٫۰۳۸ میلی متر است.
- میزان لقی مجاز سوپاپ دود و گاید سوپاپ ۰٫۰۲۲ الی ۰٫۰۴۹ میلی متر است.
اجزا و قطعات مجموعه سرسیلندر استوک تیبا
سرسیلندر یکی از قطعات مهم موتور است که بر روی بلوک سیلندر قرار می گیرد و بر روی آن مجموعه ای از قطعات مونتاژ می شوند.
از جمله اجزا و قطعات مجموعه سرسیلندر موتور تیبا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- واشر ترموستات
- ترموستات
- درپوش ترموستات
- حسگر دمای آب
- فشنگی گیج دما
- شمع ها
- پیچ پایه نگهدارنده عقب
- پیچ پایه نگهدارنده جلو
- نگهدارنده عقب
- نگهدارنده جلو
- پیچ های پایه کویل دوبل
- کویل دوبل
- لوله خروج آب
جهت خرید سرسیلندر استوک تیبا و سایر محصولات به تعداد محدود و یا عمده و آگاهی از قیمت ها با مدیریت فروش تماس حاصل فرمایید.