فروش عمده شاتون روآ، شاتون پیکان و شاتون آردی از طریق مراکز خرید و فروش قطعات یدکی خودرو انجام می شود. این مجموعه انواع شاتون متناسب با موتور خودروهای مختلف را به صورت عمده عرضه می کند.
جهت اطلاع از قیمت ها و ثبت سفارش فروش عمده شاتون روآ، شاتون پیکان و شاتون آردی و هر یک از محصولات با کارشناسان واحد فروش مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.
نکات مهم در مورد شاتون و عملکرد آن
شاتون های تولید این مجموعه از فولاد میکرو آلیاژی و با بهترین روش های فرجینگ ساخته می شوند.
ماهیت کارکردی این قطعه به گونه ای است که بایستی مقومت بالایی در برابر فشار، اصطکاک و حرارت داشته باشد.
در هنگام خرید و یا تعمیر موتور و بازدید شاتون ها بایستی مواردی را در نظر داشته باشید:
- استفاده از شاتون های با وزن متفاوت موجب آنبالانس شدن موتور و لرزش آن می شود.
- در صورت وجود ترک در قسمت سر کوچک شاتون امکان تعمیر آن وجود ندارد و بایستی آن را تعویض نمود.
- در هنگام سرویس و یا تعمیر خودروی خود پیچ ها و بست های قطعات را چک کنید.
- پیچ های هرز شده یا خورده شده را تعویض کنید.
- در صورت نیاز به تعمیر خودرو حتماً به تعمیرکار معتبر مراجعه کنید.
آشنایی با مشخصات اصلی شاتون
در زمان تعمیر و بازدید خودرو ممکن است عیوبی در شاتون مشاهده شود که به تعویض و یا تعمیر نیاز داشته باشد.
در هنگام تعمیر باید توجه داشت که مشخصه ها و تلرانس های شاتون تغییر نکنند.
تعمیر و مونتاژ مجدد شاتون روی موتور می تواند باعث صدای غیر عادی موتور و آسیب به قطعات موتور شود.
از جمله مشخصه های مهم در شاتون می توان موارد زیر را نام برد:
- وزن شاتون
- قطرهای سر کوچک و سر بزرگ
- مقدار فاصله مرکز سر کوچک تا مرکز سر بزرگ
- صافی سطح داخلی قطرهای سر بزرگ و کوچک
- موازی بودن دو دایره سر بزرگ و سر کوچک
تمام تلرانس ها و مشخصه های ذکر شده در بالا در کارکرد مطلوب شاتون نقش حیاتی دارند.
تغییر در هر یک از این مشخصات کاهش عمر موتور و اختلال در عملکرد سایر قطعات را به دنبال دارد.
به طور مثال تغییر در صافی سطح قطرهای شاتون باعث کاهش عمر موتور و خراب شدن یاتاقان ها و گژن پین خواهد شد.
آشنایی با موتور پیکان، روآ و آردی
پیکان از اولین خودروهای سواری است که در سال ۴۶ توسط شرکت ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شد.
تولید این خودرو تا سال ۸۴ ادامه پیدا کرد و سرانجام در اردیبهشت ماه ۸۴ تولید آن متوقف شد.
پژو آردی از سال ۷۸ با موتور پیکان انژکتوری ۱۶۰۰ سی سی و بدنه پژو ۴۰۵ طراحی و تولید شد.
در اثر عملکرد ضعیف این موتور و مصرف سوخت بالا از سال ۸۲ آردی های ارتقاء یافته با نام آردی آی (RDi) با مصرف سوخت کمتر و توان موتور بالاتر وارد بازار شدند.
پژو روآ نیز از تولیدات شرکت ایران خودرو است که مدل بهینه سازی شده پژو آردی است.
موتور این خودروها انژکتوری و دارای چهار سیلندر خطی هستند. بنابراین چهار شاتون برای هدایت حرکت پیستون ها در آن احتیاج است.
تولید این خودروها امروزه در ایران خودرو متوقف شده است.
با این وجود این خودروها به علت قیمت پایین در مقایسه با سایر خودروها همچنان مورد توجه قشر متوسط جامعه هستند.
از برخی معایب این خودرو ها در مقایسه با خودروهای دیگر ایران خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- مصرف سوخت بالا
- آلایندگی بالا
- قدرت موتور پایین
- انتقال صدای زیاد موتور به اتاقک
- لرزش خودرو
- مجهز نبودن به سیستم ایربگ
در جدول زیر برخی از مهم ترین مشخصه های این دو موتور نمایش داده شده است.
قیمت فروش عمده شاتون روآ، شاتون پیکان و شاتون آردی
در این مجموعه فروش عمده شاتون روآ، شاتون پیکان و شاتون آردی با قیمت های رقابتی فراهم شده است.
جهت ثبت سفارش، آگاهی از قیمت ها و هر گونه سؤال در رابطه با محصولات این مجموعه کافی است با همکاران فروش ما تماس حاصل فرمایید.
جهت خرید هر یک از قطعات میل لنگ، میل بادامک، شاتون و سر سیلندر با ما در ارتباط باشید.